Monday, October 10, 2011

dup..dap..dup..dap..

Salam semua...

9.10.11..cantik tarikh ni kn?ermm..wlupun tarikh ni cntik.tp tarikh tu la yg wat jntung aku rase cm xjalan skjap.mmg gile r..nk dijadikan cerita.smlm, 9.10.11, bangun tdo cam biasa n rutin mase cuti pun bjalan cam biasa. tengahari dah janji dengan rina, officemate nk pegi kenduri kawen staff ofis.dah bersiap2 sume, dah salam abah n mama n dah melangkah keluar pintu rumah..tibe2 abah panggil mama suh tengokkan adik aku no. 4..aku pun patah balik n masuk skali..tengok2 adik aku tu tengah tercungap-cungap sorang2 dalam bilik.masing2 dah cuak..adik aku sesak nafas.asalnya pagi tu die dah cakap ngn mama badan bengkak2 n gatal.pastu dada die cam sakit.mama suh die mkn ubat sb sebelum ni dah bawak gi klinik n doktor kate alergi. sb tu la bdan die bengkak2.ok..pas die makan ubat,die duk dalam bilik.memang kuasa Allah, adik bongsu aku masuk bilik n tengok die cam bnafas kuat.adik aku ni bagi tau adik aku lg sorg n die masuk bilik panggil2.xjawab.tengok die dah tercungap2 n terus panggil abah..

bile tengok die dah tercungap2 tu,sume dah panik.aku pun berat hati nk gi umah org kawen.trus je drive bwk die nk gi hospital.sb tgk cam teruk. hospital plak jauh, on the way gi hospital tu makin kuat die mencungap..mama pangku kn die suh die jangan tido.suh die bertahan..aku plak dh gabra.mmg risau..tibe2...die makin kuat mencungap n trus senyap!..Ya Allah..abah dah meraung dah bile die trus senyap tu.aku dh menggigil.rase cam xde darah dah..mama kt belakang tengah pangku die.pastu cari nadi die ade lagi.abah trus suh cari klinik paling dekat.xyah gi hospital.jauh lagi..memang sangat panik!

mase tu memang xtau nk ckap cmne perasaan.yg tau nk sampi klinik cepat.aku trus on kn lampu kecemasan n trus potong Q n trafic light suma aku langgar.sampi klinik trus angkat msuk bilik doktor n thanks God sb ade sorang hamba Allah ni tolong ayah aku angkat adik msuk bilik doktor..n Thanks God again,pas check sume n bagi suntikan, die dah ok.tp lemah lg..

punca die?mmg xsangke..hanye sb alergi je.doktor kate mmg leh wat sesak nafas n aku sangat bersyukur adik bongsu aku msuk bilik n nampak die tgh sesak nafas.kalu biar lame xtau ape nk jadi..Alhamdulillah semua dah selamat.cuma kteorg kena berhati-hati n tengok pola pemakanan die.sb smpai skrg xtau die alergi makan apa.yela..bdk2 sekolah ni makan macam2.tp mmg kena berhati2.bahaya juga alergi ni!

huh..pas kejadian tu byk yg wat aku berfikir.macam2 la.n aku asik teringat2 je mase tibe2 die senyap tu.mmg blank n trase darah aku xjalan. sgt2 panik. Hope sumenye ok n kiteorg akan dapat detact alergi die secepat mungkin supaya die xkena lgi.. Semoga hari ini secantik tarikh 10.10.11...Amin.. ^_^



p/s : pengajaran yang aku dapat : semua kejadian ade hikmat disebaliknya.cuma kite sbgai manusia kena pandai menilai n berfikir ape hikmah disebalik kejadian tu. 

"hargailah apa yang ade n amik kesempatan untuk buat ape je yg terlintas difikiran untuk kegembiraan semua"



Coretan Oleh :

No comments:

Post a Comment