Friday, May 28, 2010

Ciptaan yang sempurna

ape pendapat korg dengan kejadian manusia dengan rupe bentuk yg berbeza......



knape ade yg cantik?



knape ada yg comel?



knape ade yg hensem?



knape ade yg xberape cntik?



kenapa org tu kaya?



knape org tu miskin?



ermmm...dh 25 thun aku hidup..ape yg aku nampak...



knape org tu cntik?........

............kalau org tu cntik n baik..mmg pakej lengkap la kn.mayb die cntik sb Allah tahu kot kalu die xcntik die xkn baik cm die cntik.



knape org tu miskin?....
...........sb kalau die kaya..die akan lupa pd Allah..biasenye..kite bile susah n dalam kesakitan baru igt pada Allah..maybe Allah tahu iman kite xberapa kuat utkNYa.sbtu Dia xnk bgi kite yg kaye raya.takut kite jd tamak haloba..lupa diri n yg pling teruk dh lupe pada-Nya..nauzubillah...Jauhkanlah kejahilan tu dr aku....



knape org tu ensem?...........
...........kalu die ensem..xbrape kaye..sb kalu Allah bg die ensem dan kaye..die akan jd lupe diri n angkuh ngn diri sendiri....



kenape org tu x ensem?........

.............kalu org x ensem.sb Allah tahu kalu die ensem die akan menjahanamkan ank gadis org dengan kehenseman die nnt.sb tu Allah x bg die ensem.utk kebaikan die gk..kalu tgk skrg..rmi lelaki yg x ensem pun..tp playboy n suke mainkan pempuan.amik kesempatan.sb tu la Allah x bg die ensem.tkt die akan jd lebih jahat lagi.n kbykan yg x ensem ni pun x brape pandai.sb kalu die ensem n pandai.lg byk kejahatan yg akan die buat...



skrg ni byk kes kt surat khabar psl bdk2 zaman sekarang ni..



kes rogol la...

kes cabul la..

kes membunuh la...



yg pelik..cmne dieorg ni cm xde hati n perasaan.mane hati die yg suci dlu mase bayi?



kes buang bayi plak..alamak!!!geram sungguh dgr..kalu aku jmpe baby tu.aku amk n jage..kesian tau.ciptaa n Allah.dah lah wat dosa ngn maksiat..pastu dosa buang bayi..bile bayi tu meninggal lg 1 dosa besar yg tambah..



Ya Allah... Kau selamatkanlah aku dari sebarang musibah api neraka MU dan lindungilah aku dr melakukan dosa2 besar itu..AMIN.....



~hasil coretan fz@~

2 comments:

  1. weh makcik, bile masa jadi penceramah bebas?

    ReplyDelete
  2. haha...sje je bg ceramah..tibe2 nk tkr profesion..haha

    ReplyDelete